Friday, July 22, 2011

GERAKAN DESTINI ANAK BANGSA (GDAB)

Bertujuan bagi membantu anak-anak golongan kurang berkemampuan di luar bandar , pedalaman dan miskin bandar dalam pendidikan. Siri jelajah ini akan memfokuskan kepada ke...sedaran pendidikan kepada kumpulan sasar ini terutama betapa pentingnya kelangsungan pendidikan tinggi dalam kehidupan
Adalah diharapkan dengan perlaksanaan program ini akan memberikan satu semangat baru kepada golongan kurang berkemampuan dalam meneruskan aspirasi mereka untuk melanjutkan pelajaran dan Mengubah Destini nasib mereka seterusnya Mengubah Destini Anak Bangsa ke peringkat yang lebih gemilang .


Mencari
Mencari kumpulan sasar iaitu kumpulan yang kurang berkemampuan di luar bandar , pedalaman dan miskin bandar yang ingin melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi tetapi tidak mempunyai kemampuan .

Mengenal
Mengenal pasti secara lebih dekat kumpulan yang sasar ini seperti pekerjaan mereka , jumlah tanggungan , dan beberapa lagi .

Membantu
Membantu kumpulan sasar ini dalam memenuhi impian mereka untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi lagi melalui Program Mengubah Destini Anak Bangsa Ini.

No comments:

Post a Comment