Friday, January 25, 2013

REZEKI ADA MANA-MANA...

Assalamualaikum....

Alhamdulillah..yaya masih lagi berpeluang untuk menulis di blog ini...

REZEKI ADA MANA-MANA...ya betol!..rezeki ada di mana-mana sahaja dan hanya insan yang berusaha bersungguh-sungguh tanpa rasa jemu akan mendapat ganjaran dari ALLAH..

Saje nak bercerita cikit..dulu masa zaman sekolah rendah hingga sekolah menengah hinggalah juga ke alam universiti..yaya bercita-cita nak jadi seorang wartawan penyiaran dan penyampai berita..disebabkan minat yang mendalam dalam penyiaran..alhamdulillah yaya grad dengan jayanya dalam penyiaran..


Tapi...mula-mula amat kecewa sangat-sangat sebab x dapat kerja dalam bidang yang kita minat..kecewa sbb x dapat jadi wartawan penyiaran...kecewa sbb x dapat jadi penyampai berita..boleh dikatakan semua stesen TV di Malaysia yaya dan hantar resume permohonan...alangkah susahnya nak dapatkan keje yg kita minat...tanpa rasa jemu..yaya hantar banyak2 resume tapi sampai sekarang satu panggilan je dari RTM dapat..dah 2 kali pergi interview tapi satu panggilan keje pun x dapat lagi..memang sedih..tengok kawan2 masing2 dapat keje dalam bidang media..

Tapi setelah berfikir panjang, bermuhasabah diri seketika..dengan nasihat dan kata-kata semangat seorang rakan baik..saya sedar bahawa ada hikmah setiap yang berlaku. Mungkin rezeki yaya lebih baik dalam bidang yaya kerja sekarang sebagai ADMIN EXECUTIVE juga merangkap PERSONAL SECRETARY..tapi benar..yaya bersyukur sekarang sebab ALLAH aturkan yang terbaik untuk hambanya..kerja yaya sekarang lebih baik..jauh dari tekanan, jauh dari kesesakan lalu lintas, dekat dengan family dan pendapatan cukup untuk menampung keperluan harian juga untuk membantu keluarga di kampung..

Entry ini sebenarnya nak melahirkan rasa syukur sangat-sangat sebab rezeki murah, abis belajar terus dapat kerja, pastu boleh beli kereta sendiri...boleh hantar duit kat ma dan abah tiap-tiap bulan..

ALHAMDULILLAH...TERIMA KASIH YA ALLAH...

*pesanan - JANGAN SEDIH, JANGAN KECEWA KALAU X DAPAT KERJA DALAM BIDANG YANG KITA MINAT...ANGGAP ITU SBGAI CABARAN DAN REZEKI KITA LEBIH BAIK DALAM BIDANG ITU.

No comments:

Post a Comment