Tuesday, October 12, 2010

Jangan Putus Asa

Setiap orang pasti ada masalah dan sering berhadapan dengan tekanan tidak kira tentang masalah peribadi, keluarga, tekanan tempat kerja dan juga persekitaran. Namun harus diingat bahawa semua itu adalah dugaan dan cabaran yang diberikan kepda kita. Allah itu Maha Agung, Maha berkuasa dan mengetahui apa yang berlaku kepada umatnya. Kita sebagai umatnya yang menghuni dan menumpang di atas muka bumi ini perlu bersabar menerima dugaan yang ditetapkan di atas muka bumi ini.

Walau sesukar mana pun dan sebesar mana pun halangan yang diturunkan kepada kita, ingatlah bahawa Allah itu menyayangi kita. Banyakkan berdoa kepadaNya. Mohon supaya dipermudahkan segala urusan dan dilancarkan segala urusan kerja. Sentiasa bersyukur dengan apa yang kita nikmati sekarang ini kerana tidak semua yang kita miliki akan kekal selamanya.

Bila kita rasa hilang arah tujuan, kembali kepadaNya. Muhasabah kembali tentang apa yang berlaku. Fikirkan secara mendalam tentang apa berlaku. Sekadar renungan dan ingatan daripada saya...

No comments:

Post a Comment