Thursday, April 14, 2011

Berdiam diri lebih baik...


YA ALLAH...memang penat kalau nak bertekak dengan orang yang degil dan keras kepala. Apa yang kita tegur, kita ajar bukan nya nak dengar still jugak nak pertahankan dia yang betul. Malas nak layan tapi kalau tak layan boleh menjejaskan diri kita pulak. Kadang-kadang sedih pun ada, kita dianggap seperti tunggul kayu walhal kita lah selama ni yang selalu bekerja keras bagai nak mati tapi at the end dia tak hargai langsung.

Tapi malas nak besar-besarkan hal yang remeh-temeh ini. Banyak lagi perkara yang lebih penting dari layan karenah orang seperti ini. Walaupun sakit hati tapi masih boleh bersabar, bertenang, bagi peluang...hai nasib baik la aku nie penyabar jugak orangnya...Prinsip aku senang je..bagi peluang dulu sampai 3 kali, kalau dah masuk empat kali jangan salahkan kalau aku mengamuk...tapi setakat nie x pernah pulak mengamuk..masih dapat bersabar lagi...

Tapi aku ikut pepatah orang lama-lama, diam lebih baik..biarlah orang nak cakap aku nie ape pun, lemah la..kuno laa..tapi bila kita berdiam diri kita dapat menenangkan diri, x banyak fikir nak cari point-point untuk balas balik kata-kata pedas orang. Biarlah apa orang nak cakap, yang penting kita tahu mana yang betul dan mana yang salah.

No comments:

Post a Comment